16 Kasım 2008 Pazar

Mezun Olmak İstiyorumm !...




Bizler şimdiki gençler gibi hata yapmaktan korkmayan bir nesil değildik. Şimdi çocuklarımızı bazı konularda uyarmaya çalışınca genelde onlardan aldığımız cevap " hatalar yaşayarak öğrenilir" cevabı oluyor. Aslında bir bakıma güzel bir şey ama, bizim yada benim gibi uyarılara fazla kulak asarak yaşamış olanlara biraz garip geliyor. Liseyi bitirdiğim yıllarda ortalık o kadar karışıktı ki , üniversiteyi kazanabilmek, şimdiki gibi zor olmasının yanında bir de üniversiteye gitmek yürek isterdi... Liseyi üniversitelerin karmakarışık olduğu yıllarda dereceyle bitirdim. Koskoca okulda üniversiteyi kazanan birkaç kişiden biriydim. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Birimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünü kazandım. Yıllarca okuldan eve , evden okula giden şimdikilerin deyimiyle ( inekçe) çalışan bir öğrenci olarak 4 yıllık bir üniversitede okumak için hayatımda o zamana kadar hiç görmediğim Ankara' ya gitme cesaretini bulamadım. Üstelik karışık ve can güvenliği olmayan yeni bir hayata atlamayı ne ben istedim, ne de ailem. Yıllar sonra evlenip bir aile kurunca, okuma isteğime engel olamıyarak sınavı başarıp Açık Öğretim Fakültesi, Turizm ve Otelcilik bölümüne girdim. Aslında bu okula girmek kolay , bitirmek zor denilirde, nitekim benim de öyle oldu.Tek bir dersi veremedim, ara verdim falan ilişiğim bir şekilde kesildi. Ama şimdi ben ve benim gibi çeşitli nedenlerle ilişiği kesilenlerin faydalanabileceği öğrenci affı yasası Resmi gazetede yayınlandı. BU KANUNDAN YARARLANACAKLAR AYRICA BAŞVURUYA GEREK KALMADAN DOĞRUDAN KAYITLARINI YAPTIRABİLECEKLER. ZAMAN KAYBETMEDEN ÖĞRENİME BAŞLAYABİLMEK İÇİN 15 ARALIK-29 ARALIK TARİHLERİ ARASINDA KAYDOLMAK GEREKİYOR. Benden hatırlatması !...
KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER ;
İnternet Kayıt Belgesi (Fotoğraflı – İmzalı Form ve Öğrenci Bilgi Formu ile birlikte)
4 Adet Fotoğraf (2 tanesi İnternet Kayıt Belgesinde gösterilen yere yapıştırılacaktır.)
Banka Dekontu
a) Öğrenci Durum Belgesi, (Ek-C) (5806 sayılı Kanun ile tanınan haklardan yararlananlar, anılan
Kanunun 12 nci fıkrası uyarınca tecilli sayılacaklarından AÖF Bürolarına başvurmaları halinde kendilerine verilecek bir yazı ile birlikte ilgili askerlik şubesine gidip bu belgeyi alacaklardır),
b) Askerliğini yapmış olanlar için terhis belgesinin fotokopisi.

2 yorum:

ella dedi ki...

hadi laliş ben sana güveniyorum al şu diplomayı ve fırlatalım şu kepi artık canım ...

Malla dedi ki...

İnşallah!..İnşallah !...Allah mı söyletti ne...

.

.