2 Ağustos 2009 Pazar

Aşk-ı Memnu' daki Şıklık Tüyoları: Esas Kadın Firdevs


İşte Aşk-ı Memnu tasarımcıları ve dizinin kadınlarıyla ilgili bilinmeyenler...

Ekranları kasıp kavuran Aşk-ı Memnu dizisinde kadınlarının şıklığı da çok konuşuldu. Bu şıklığın ardında çok özenli, titiz bir çalışma ve çok özel tasarımcılar var.

ÖZGÜR MANSUR : Tasarımlarımın kadını Nebahat Çehre.

Benim ve bu dizi için tasarımlarını veren moda tasarımcısı arkadaşlarımızın senaryo ile ilgili çok ciddi bir hakimiyetleri yok. Ben hazırlamış olduğum modelleri zaman zaman “Bu daha çok kime nasıl yakışır” diye hazırlıyorum. Yani dizi karekterlerinin dizideki görsel güçleri çok önemli. Mesela dizinin başrolü Beren Saat gibi gözükse de asıl güçlü ve gösterişli olan Nebahat Çehre’dir. Dolayısıyla bana göre benim tasarımlarımın kadını da dizide Nebahat Çehre’dir. Ama dizi karakter ismi ile Bihter ve Peyker de tasarımlarımı son derece güzel taşıyorlar...
Yeni sezonda Deniz parlayacak Nihal’e özel tasarımlar yapıyorum.
Firdevs karakteri gerçek anlamda zenginliğin gücün ve görmüşlüğün simgesi, güçlü bir kadın, ihtişamın gösterişten geldiğini yansıtan bir karakter... Bihter ve Peyker’in fiziki karakterleri aslında birbirlerine oldukça yakın, ciddi bir farklılıkları yok... Hatta Peyker çok daha tarz giyiniyor. Ben giydirmiyorum ama dizideki karakteristik diğer kadın ise kesinlikle Deniz rolündeki Zerrin Tekindor’dur... Giyinişini ve özellikle kıyafetlerinin üzerine kullanmış olduğu aksesuarları oldukça hoş buluyorum. Bu sezonda çok silik görünüyor olsa da yeni sezonda ciddi anlamda kendini gösterecek ve gerçekten farklılaşacak. Nihal karakteri için ise çok özel tasarımlar hazırlamayı planlıyorum. Firdevs karakterinin dizide öyle ciddi anlamda bir çizgisi var ki günlük kıyafet bile giyse mutlaka o kıyafette bir detay, bir farklılık ve gösteriş oluşması gerekiyor. Yani kıyafetleri tasarım kokmalı, dolayısı ile bu karaktere asla çok basic, düz, hareketsiz kıyafetleri uygun görmüyorum... Deniz karakterinin dizide yansıttığı kadına asla ihtişam ve abartılı kıyafetleri uygun bulamam. En belirgin ve en güzel görünmesi gereken bir sahne varsa bile o sahnede asla Firdevs kadını gibi görünemez...
Beren’i halk sevsin diye abartılı detaylarla yumuşatıyorum.
Beren Hanım’a gelince; dizide çizmiş olduğu karakter aslında Türk halkının çok da “sevgisi için” diyerek kabulleneceği bir karakter değil. Çok sevilen bir karakter oluşturamıyor, dolayısı ile onu dizide olması gerektiğinden daha fazla abartılı ve daha fazla belirgin detaylarla yumuşatmaya çalışıyorum. Böylelikle görüntüsündeki dikkat çekicilik bir nebze de olsa seyircide onun da dizi karakterinde varolan gücünü ön plana çıkarıyor. Beren Saat fizik olarak son derece zarif ve hatları düzgün bir kadın... Daha çok bedenini saran ve vücut hatlarını tamamen ortaya çıkaran kıyafetleri, omuz ve sırt detaylar ile bütünleştirilmiş kıyafetleri yakıştırıyorum. Fiziğine uymayan kıyafetler ise genelde bol giydiği bluzlar ve kot pantolon üzeri kombine edilmiş tasarımları çok beğenmiyorum. Çünkü sonuç itibari ile o da dizi karakteri özelliği ile bir salon kadını...

ELİF CILIZOĞLU: Sevişme sahnesinin kostümü farklı olmalı.
Aşk ya da sevişme sahnesinin çekileceği bir sahnenin kıyafetleri için ayrı tasarımlar yapmıyorum. Eğer koleksiyonumda o sahneye uygun bir şey varsa sunuyorum, ama bu sahnelerde kesinlikle farklı sahne kostümü olmalıdır. Beren Saat’e çok bol ürünler yakışmıyor, ama dar ve hatlarını ortaya çıkan elbiseleri kendisine daha çok yakıştırıyorum. Dizide kadınlar arasında güç gösterisi var. İhtişamın, zenginliğin, hırsın bir arada olduğunu düşünürsek biz tasarımcılardan alınan parçalar da bir o kadar güçlü kılıklar. Sonuçta onları giyenler ile çok fazla örtüşüyor.

EZRA ÇETİN: Beren ve Kıvanç asla kürk giymez.
Aşk ya da sevişme sahnesinin kıyafetiyle ayrılık sahnesinin kıyafetleri için ayrı tasarımlar mı yapıyorsunuz?
Sahneye göre tasarlamıyoruz ama mezuniyet bölümünde Nihal karakteri biraz ön plana çıkmalıydı. Çocukluktan genç kızlığa adım atacağı ve Behlül’ün etkileneceği bir karakter yaratılmalıydı. İki elbise hazırlandı. Bir tanesi seçildi. Diğer sahneler için sadece koleksiyonumuzdan tercih yapılıyor. Aşk-ı Memnu kadınlarının tarzı ne?
Modayı yakından takip eden, şık ve tasarımcının elinden çıkan unique parçalar. Beren Saat’in ve Kıvanç Tatlıtuğ’un kıyafetlerini tasarlarken ne düşünüyorsunuz?
Biz zaten dizideki gibi güçlü karakterler tasarlıyoruz koleksiyonumuzda. Dizideki her kadın karakterin güçlü bir yanı var. İki oyuncunun asla giymeyeceği şey nedir? Her iki karakter de bizce asla kürk giymez. Beren Saat’e en çok ne tarz kıyafetler yakışıyor?
Beren’e daha çok vücudunu saran, daha dişi kıyafetler çok yakışıyor.

SEDEF ÇALAKEN: Kıvanç feminen görünmeyi sevmiyor.
Dizi kıyafetlerinin tasarımları neye göre yapılıyor?
Karakter, dizinin senaryosu tasarımlarınızı nasıl etkiliyor?
Dizideki karakterin kim olduğu ile başlıyorum işe ve bu karakterin nasıl görünmesi gerektiğini düşünüyorum. Aşk ya da sevişme sahnesinin kıyafetiyle ayrılık sahnesinin kıyafetleri için ayrı tasarımlar mı yapıyorsunuz?
Aşk sahneleri daha enerjisi olan, ayrılık sahnelerini de duygunun hüznüne uyumlu olarak daha sakin bir görünümde oluşturuyorum. Kıvanç Tatlıtuğ’un kıyafetlerini tasarlarken nasıl bir erkek profili çiziyorsunuz?
Kıvanç’ın çok avantajlı bir görüntüsü var, giydirdiğim tişörtlerin ona yakışması işimi kolaylaştırıyor. En önemli çıkış noktam dizide oynadığı karakterin profili. Tişörtlerimi tasarlarken “kime” sorusunu cevaplıyorum.
Kıvanç Tatlıtuğ’un asla giymeyeceği şeyler neler? Kıvanç’ın sevmediği genellikle feminen görüntüler. Çok fazla renkli görünümden hoşlanmıyor. Çoğunlukla daha sakin renkleri ve biçimleri tercih ediyor. Kıvanç Tatlıtuğ’a ne yakışmaz? Çok büyük marka logolu tişörtler, abartılı detaylar ve parlak kumaşlar giymesi ona yakışmıyor.


BizimKahve-Gazete VATAN

2 yorum:

Bitki Cadısı dedi ki...

dizide Nebahat çehre gerçekten çok şık,Berende şık fakat yüksek topuklu ayakkabılarla ilgili bir sorunu var sanırım yürüyüşü çok komik.

sibel dedi ki...

baloda nebahat çehrenin incisine hayran kaldım ankarada çok aradım ona benzer aparatlar bulamadım..bulduklarımla bir benzerini yapmaya çalışıyorum.sevgiler

.

.