8 Kasım 2008 Cumartesi

Kanaviçe Ruha İyi Gelir

Bana nakış sever misin ?.. diye sorarsanız yok almayayım... Ammaa !... kanaviçe severmisin sorusuna ise bayılırım derim. Renkli yünlerle, iri delikli kanaviçe kumaşa işlemeyi çok seviyorum. Görmüşsünüzdür paket içinde, kanaviçe kumaşa deseni baskı, içinde renkli yünleri ve iğnesiyle beraber satılanlardan... İşledim de işledim, sıkılıp bunaldıkça işledim, mutlu oldukça işledim... ( yastık, tablo, sandalye minderi vb.) Yünler arttı büyük delikli kanaviçe kumaşından buldum ve daha ne işleyebilirim diye kafa yorarken Alis' in ( bu arada Alis benim canım) blogunda bu pufları gördüm, tabii ki bayıldım. Hemen hemen bitti gibi bir yüzü kaldı, onu da bitirerek, döşemeciye puf diktirip kaplattıktan sonra sizlerle paylaşmayı istiyorum. Benim yaptığım 5 hatta 6 yanı işli olan ortadaki fotoğrafta görülen modelden, her parçası ayrı örnek... Örnekleri ise eski elişi dergilerinden "Samanyolu", yine eskiden çıkan "Rakam " mecmualarından buldum. Biraz dinazorluk var yani:) Frederique Morrel adlı tasarımcı anneannesinden kalan kanaviçeleri bu şekilde değerlendirmiş. Çok ta güzel olmuş. Çanta, anahtarlık, tepsi, kalem kutusu vb. şeklinde yaparak kendine özgü bir tarz yaratarak bir yandan da eski anıları ölümsüzleştirmiş.





2 yorum:

Delfina ; dedi ki...

harika bir sunum daha Malla...O kadar kaneviçeyi nasıl işlemişler maşallah.Sen de çok beceriklisin ama :) Bitmiş halini heyecanla bekliyorum..

sevgiler,

Malla dedi ki...

Delfina çok teşekkürler...Post yapmaktan fırsat bulursam bitireceğim inşallah !...

.

.