4 Mart 2009 Çarşamba

İlkbahar Gelsin Artık !...


Havaların ısınmasına delalet eden cemre ( ne demekse) geçenlerde düştü. İki gelişi daha var cemre haanımınn.... Sonra gelsin ilkbahar!... Gelsin!... Hoş gelsin, sefa gelsin. Baharla birlikte yenilenelim , sevinelim . Hepimiz çok mutlu olalım !... Çocuklar gibi şen olalım !... Eveet hep duyduğum genellikle ilk düşüşü benim yaşgünüme rastlayan cemre = ateş topu ( hepsüslüydüm arkadaşım hatırlattı) havaların ısınmaya başlamasının belirtisi ve şu demek: Cahil kalmayalım hazır yeri gelmişken öğrenelim...Havayı Aşağıdan Isıtmak ve CEMRE**
Halkımızın arasında yaygın olarak baharın müjdecisi olarak bilinen sıcaklığın artması olayına cemre denir. Cemre, birer hafta arayla havaya, suya ve toprağa düştüğüne inanılan bir ısıtıcı güçtür. Cemre üç tanedir: Birinci Cemre havaya (19-20 Şubat), İkinci Cemre suya (26-27 Şubat) ve Üçüncü Cemre de (5-6 Mart) toprağa düşer. Her cemrenin düşüşüyle hava sıcaklığı artar, cemrelerin arasında ise sıcaklık küçük bir düşüş görülür.
Böylece cemre, havanın aşağıdan değil de sanki yukarıdan aşağıya doğru ısındığını ifade eder. Cemre; meteorolojik folklörümüzdeki önemli yeri ve küresel ısınmada havanın ısınması konusunda önemli.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bencede gelsin bu kış her anlamda yordu insanları bahar inşallah güzelliklerle gelir resimde süper sımsıcak sevgiler...

edaca dedi ki...

:)) gelsın gelsın ıcımız kıpırtasın :))

sesiber dedi ki...

Var mı güneşle uyanmak gibi güzeli. Bugün ne dinç kalktım mesela.
Gelsin gelsin ilkbahar.
Gelince bahar ayları
Gevşer gönül yayları Yeşil çimenler bekler
Baylar ve bayanları, demiş şair:))
Mutlu sabahlaaar...

Ayca Karaoglan dedi ki...

bahar gelsin, kapımızı penceremizi açalım, kışın kararan içimizi temizlesin, ısınma derdinden kurtulalım :)

hepsusluydum dedi ki...

Galiba geldi Mallacım, bu gün ılık bir hava var, bütün ağaçlarda da minik minik bahar çiçekleri açmış..Yolda gelirken bakındım ve kokladım havayı, çok hoşuma gitti :)
''Bugün bahar yanımdan geçti
Küçük beyaz çiçekleri vardı,yeşilli elbisesi
Gökyüzü bir bulutlu, bir maviydi
Tomurcuklanan dalda ötüyordu kuş
Bugün bahar yanımdan geçti..'' Cemile Çakır'a ait bir bahar şiiridir bu ve bu mevsime çok uyar..Çok sevdiğim için seninle paylaşmak istedim :) Sevgilerimle Zehr@

Malla dedi ki...

Bu dilekler , şiirler çok güzel...İlki böyle bi yazı yazmışım. Sesiber ama senin yazdığın beni çok duygulandırdı. Çünkü o yazdığın şiir gibi ,tekerlemeyi annem baharda söylerdi. Bak bu bahar senden geldi...

sesiber dedi ki...

Vay be anneye bak diyeyim o zaman. Biz üniversitede söylerdik bunu çünkü. Okul bahçesinde çimlere yayılan sevgilileri görünce:))

hepsusluydum dedi ki...

Az önce cemrenin anlamını da yazacaktım,unutmuşum Mallacım :(
''cemre'' ateş topu demektir. Sevgilerimle Zehr@

pinokyoörgü07 dedi ki...

antalyaya geldi gibi sanki ....bu gün her yer sıcacık güneşle dolu ...sevgiyle kal

Primarima dedi ki...

haha bugün 4 . bahar isteyen yazı :) aynı yorumu yapacağım...bencede gelsin artık bıkdık soğuk renklerden pembeler morlar sarılar istiyorum:)

öykü dedi ki...

Bu cemre nasıl bısey goren var mı ?
Eskıden annem cemre dustu derdı ben hemen pencereye kosardım:)

.

.