1 Şubat 2013 Cuma

DIY | Çaydanlığımın Cici Hırkası | Knitted Tea Cosy

Kışın yünlerle haşır neşir olmayı seviyorum, bu çalışmada bu haşır neşirlik sırasında ortaya çıktı :)   Şöyle ki İngilizlerin  ev tarzını çok beğenirim, onların çay keyiflerini filmlerde izlediğim zaman sanki oradaymışım duygusuna kapılırım:)
 Bir nebze olsun bu keyfi yaşamak istedim, kardeşimden de  özendim ve örmeye başladım.
Bu çaydanlık örtüleri ya da hırkaları  "Knitted Tea Cosy" ler yurtdışında 19.95 pound, ama ben 4 tl'ye mal ettim.
Nasıl Ördüm:
 İstediğim renkte iki farklı renkte yün ( 2 tl'lik yünlerden ) ve 4 numara şişle işe başladım.
72 ilmek attım, 5 sıra horaşa ördükten sonra, 8 ilmek krem, 8 ilmek pembe olacak şekilde 22 sıra horaşa ördüm tabi ki siz kendi çaydanlığınıza göre öreceksiniz, yani daha fazla ya da az örebilirsiniz.
Sonra da eksiltmeye başladım tepede  18 ilmek kalınca yünümü ilmeklerin içinden geçirip, büzdüm, ponpon aletiyle yaptığım ponponları tepeye sabitledim, hırkanın yan kısımlarının gerekli yerlerinden dikerek örgüyü  bitirdim. Benim ki 2 katlı oldu yani hem su, hem demlik kısmını kaplıyor.
 İşte bu kadar çok zevkli ve rahatlatıcı bir oyalanma oldu.
Elime sağlık:)
HERKESE KEYİFLİ ÇAY SAATLERİ DİLİYORUM,
İYİ HAFTA SONLARI...
HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL:)
Bunu kardeşim ördü, çok tatlı oldu onun ki de :))
.
Satır içi resim 1
Bu da İngiliz vitrinlerinden çekilmiş bir fotoğraf...
*sonsuzdekorasyon*
Nasıl yapılır burada:

Hiç yorum yok:

.

.