23 Haziran 2015 Salı

Bugünlerde Yaşamak...

SUNDOG
fotoğraf /B. Berk Kayalar
22 /06 /2015
Kerpe /İzmit

Okunması gereken çok güzel bir yazı, çok etkilendim,
Kaleminize Sağlık :)
Mehmet Semih Bey,
Geçtiğimiz günlerde bir bulut fotoğrafı çekerken, sürrealist ressam Salvador Dali’nin ‘‘Eccentric Genus’’ isimli resmini düşündüm.  Onun insan portresine dönüştürdüğü dev kayaları, incecik çubuklarla taşıttığı resim gözümün önüne geldi. Benim karşımda da benzer bir görüntü vardı.  Gökyüzünü kaplamış gri mavi bulutlar ve onları sanki havada tutuyormuş gibi duran yelken direkleri.
Mehmet Semih Söylemez
Dali… Sonra bulutu bir imgeleme çeviren Shakespeare…
Bulutlar beni içine çekiyor.
Bir zaman yolculuğunda gibiydim. Çoğu insanın hayal ettiği gibi, ‘’hangi zamanda yaşamak’’ isterdim diye düşünüyorum.
Efes antik kentinin parlak dönemlerinde mi?
Divriği Ulu Camii yapılırken mi?
Rönesans İtalya’sında mı?
Yoksa Fransız İhtilali zamanında mı?
Liste uzayıp gidiyor…
Sonra hafif bir rüzgar beni kendime getiriyor…
Bulutlar hala karşımda duruyor…
Tekrar düşünüyorum ve diyorum ki; aklımdan geçen tüm zamanlar çok güzel ve değerli. O zamanlara tanıklık etmek müthiş bir duygu.
Ancak bugün yaşadıklarımız  çok daha olağanüstü…
Geçmiş zamanlarda bulut dendiğinde; doğaya dair neredeyse her şey söyleniyordu. Felaketlerden, düşsel imgeleme kadar…
Bugün bu söylenilenlere bir de ‘’bulut teknolojisi’’ eklendi.  Ürettiğimiz bütün bilgiyi sakladığımız sanal alanlar…
Sadece buna bakıldığında bile bugünü yaşamak  bir ayrıcalık sanırım.
Sonra tekrar Salvador Dali’yi düşünüyorum.
O bugün yaşasaydı… Bugünkü teknolojiler, sistemler ve ‘dokunamadıklarımız’ karşısında neler çizerdi.
Bugünkü hayatın gerçeküstüne dönüşmesi karşısında, yüzünü klasik sanat anlayışına mı çevirirdi  yoksa bugünün de ilerisine dair ‘’siber gerçeküstü’’nü bugünle mi tanıştırırdı… Bilinmez tabii.
Ama şu bir gerçek ki; bugünün farkında olanların yarın anlatacak çok şeyleri olacak.

Hiç yorum yok:

.

.