19 Ocak 2017 Perşembe

DIY Lezzet | 5 Dakikada Pıra-Pat-Om

Pırasalı-Patatesli Omlet
 Omelet with potatoes and leeks
Omelet with potatoes and leeks (in Polish, but there is a translator button):
 Omelet with potatoes and leeks
/pinterest/


Kış sebzelerini kışın yemeye özen gösterdiğim için seçenek bulmakta biraz zorluk çekiyorum bu aralar...

 Pratik ve mutfakta beni oyalamıyacak bir şeyler pişirmek pek işime gelir. Çoğunuz gibi mutfakta oyalanmayı seveceğime, tam tersi mutfak basar beni:(

 Mutfakta yaratıcı olmak çok güzel bir şey ama her zaman o kadar yaratıcı olamam ben pek :))
 Geçen akşam ne yesem, ne yemek yapsam diye düşünürken birden aklıma dolaptaki pırasalar geldi.
Sanırım yaratıcı günümdeydim:pp

Elbette bu buluşu ilk ben yapıyormuşcasına gururlanmadım desem yalan olur. Tabii ki bu yemeği insanlar çoktan yapmışlar ama olsun benimki de pek güzel oldu vallahi...

 Elime sağlık bana...
Afiyet olsun bana:))

Açlıktan fotoğraf çekmek hiç aklıma gelmedi ama, daha önceden yapanların fotoğrafını buldum. Ama doğrusunu söylemek gerekirse kendi tarifime uygun fotoğraf bulmakta zorlandım, yani yine de bu tarifi ilk ben bulmuşcasına sevindirik oldum:))
Bir de buna bir isim bulayım.
Hımm adı Pıra-Pat-Om olsun :))

Gelelim pırasalı omletin malzemelerine : (1-2 Kişilik)

  * 1-2 adet ince pırasa.
  * 2 adet yumurta.
  * 1 adet patates.
  * Biraz kaşar peynir.
  * Tuz, karabiber.
  * Az zeytin yağı ve az tereyağı.

YAPILIŞI :

Pırasaları ince ince doğrayın, patatesi rendeleyin. Az zeytin yağı ile kızdırılmış tavada pırasaları soğan gibi kavurun. Rendelenmiş patatesi içine katın, onunla da kavurmaya devam edin. Daha önceden bir kasede çırptığınız yumurtaların içine kaşar peynir, tuz, karabiber katıp hazırlamış olduğunuz karışımı, tavadaki karışımın içine biraz da tereyağı ile ekleyin. Tahta kaşıkla karıştırarak omleti güzelce pişirin.

 İşte bu kadar...

Afiyet Bal Şeker Olsun !

Hiç yorum yok:

.

.