Wednesday, April 12, 2017

Ayak Ağrılarından Kurtaran 5 Esneme Hareketi

6df7f51daf8df9db6081e02695256091.jpg (550×931)

Tüm gün ayakta mı takıldınız? Yoksa topuklunun topuğu mu vurdu!?

Yürüyor musunuz bütün gün?


Ya da mühim bir toplantı, bir buluşmanız mı vardı? Şık topuklular duruşu güzelleştirir, görünüşünüze ayrı bir estetik katar elbet. Ammavelakin yarım numara dahi küçükse, parmaklarınızı hafif sıkıyorsa, peki ya topuğunuzun arkasına yara bandı yapıştırmaktan canınız çıktıysa..
Tüm gün ayakta kalmak, -pek de rahat edemediğiniz ayakkabılar giydiyseniz hele, akşam eve döndüğünüzde muntazam bir ayak ağrısı olarak size geri döner. Bu ağrıya karşın ayakları ılık suda bekletmek, hafif hafif ovmak gibi güzel büyükannelerimizden bize kalan muhteşem taktikler elbette mevcut. Lakin 2010'lu yıllarda evlerde sıcak su koyacak leğen bulunmayabiliyor :( Bu gerçeklikte de hafif hafif ovmak kavramına bir takım ipuçları eklememiz gerekiyor :)

1. Ayak parmaklarınızı yukarı kaldırın.


Bu hareketi yaparken küçük parmağınızla ayak baş parmağınızın aynı düzlemde olmasına dikkat edin. Bir ayağınızın parmaklarını havaya kaldırıp birkaç saniye bekleyin, ardından aynı hareketi diğer ayağınıza uygulayın.
Bu hareketi her iki ayağınız için 5'er defa tekrarlayın.

2. Baş parmağınız yukarıda iken, diğer parmaklarınızı indirin.


Bu harekete başlarken ayağınızın birinci maddede belirttiğimiz pozisyonda olması, yani tüm parmakların yukarıda olması gerekli. Baş parmağınız yukarıdayken, diğer 4 parmağınızı aşaı indirin.
Bu hareketi de her iki ayağınız için birkaç saniyelik süreler halinde 5'er defa tekrarlayın.

3. Ellerinizle ayak parmaklarınızı hafifçe kendinize çekin.


Bu hareketi yaparken ayak parmaklarınıza nazik davranmaya dikkat edin, daha büyük ağrılar yaratmayın :) Eğer bacağınızı resimdeki gibi yukarıda tutmakta zorlanıyorsanız, bacaklarınızı yatar durumda öne uzatabilir, bu egzersizi bu şekilde yapabilirsiniz.

4. Tenis topu


Aynı resimdeki gibi :) Bu hareketi yaparken, önceki maddelerimizin aksine ayak parmaklarınızı aşağıya yönlendirmeyi ihmal etmeyin.

5. Son olarak; bir tişört yardımıyla ayak bileğinizi esnetin.



Bu hareketi yaparken bacağınızı dik tutmaya, dizinizden kırmamaya gayret edin. Ayrıca ayak parmaklarınızın ayağınıza paralel şekilde yukarı bakıyor olması lazım. Bu hareketi de her iki ayağınız için 5'er defa tekrarlayın.
Bu beş adım sayesinde gece rahat uyuyacak, ayak ağrılarından bir günlüğüne daha kurtulmuş olacaksınız ;)
/mynet/

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

.