16 Temmuz 2013 Salı

Tatile Tatil Gerek !

Hammock. Outdoor. Home
{fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd}
Tatile çıkmanın ayrı bir dert olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum. Annem her seferinde tasa çekerdi, aman tatile mi gidiyoruz, bir sürü iş diye.
 Biz de trilaylaylom ekmek elden su gölden, sadece bir valiz hazırlayıp koyulurduk yola. Anneminse tatile çıkılacak sabaha kadar işi bitmez, her seferinde azıcık uykuyla yola çıkardı. O yüzden de tatilde en çok dinlenmek isteyen o olurdu.
 Çünkü bir de tatillerin dönüşü var. Bir dolu çamaşır yıkayıp kaldırmak gerektiren. Hayat hep böyle geçer sandım. Lafta annem gibi detaycı olmayacaktım. Ama nerdeeeee... Alaycı ve haklı kahkahalarını duyabiliyorum.
 Zaten bavulları hazırlamak belirli bir zaman alıyor. Bir de düşünülmesi gereken biri daha olduğu için, onun da unutmaması gereken ancak kesin unutacağı şeyleri düşünmek lazım.
 Ütü, buzdolabı temizliği, bulaşık makinası toparlama, çöp atma derken zaten akşamın bir körünü buluyor. Uyumak için uzandığım anda aklıma gelen beş şeyi daha tekrar kalkmak suretiyle gerçekleştirdiğim için, ancak sabaha karşı uyuyabiliyorum.
 Üstelik de genelde sabah çok erken yola çıkmayı tercih ettiğimiz için benim uyumamla uyanmam bir oluyor. Sabahı tahmin etmek hiç zor değil, tarifsiz uykusuzluk ve yorgunluk.
 Tatil tabii ki güzel şey, tatilin kötüsü olmaz. Dönüş ayrı bir yazı konusu olabilir, bir yığın çamaşır, onların yıkanma, ütülenme ve yerleştirme süreçleri…Neyse uzun lafın kısası tatile hazırlık ve dönüş süreçleri, ayrı tatil gerektiren, bedenen ve ruhen insanı yoran tatlı ekşi bir süreçmiş, ben yine anca anladım annemi….
 Her zaman olduğu gibi…
♥  Follow Me on Bloglovin 

3 yorum:

Hayat ve Kurabiyesi dedi ki...

Off kinee off.. Birde tatil sonrası hemen işe dönmek gibi derdi yok. Her sene tatilin zorluğu artıyor ama tatilsizde olmuyor. Anneleri şimdi şimdi anlıyoruz birde anne olunca..
Sevgiler

Malla dedi ki...

hele gün geçtikçe, annemize daha çok benziyor, onların kızdığımız yaptıklarını artık biz yapıyoruz:)

Hayat ve Kurabiyesi dedi ki...

:) Kesinlikle.. meselâ geçen gün kullanmadığım gömleğimin düğmelerini kestim öyle attım. İlerde lazım olur lafı başladı bende.. :)))

.

.