Tuesday, July 10, 2012

Dr.Mehmet Öz Diyor ki!

Catt Sadler and Mehmet Oz - Cosmopolitan Magazine's Fun Fearless Males Of 2010

 ABD'de yaşayan ünlü kalp cerrahı Prof. Dr. Mehmet Öz, yaptığı programlarla 3 Emmy ödülü sahibi ve 2011 yılının en etkili 3.cü kişisi.
Mehmet Öz'ün  show yaptığını söyleselerde ben onun söylediği sağlık tüyolarına çok inanıyorum ve nerdeyse hepsi de aklımda kalıyor.
Mehmet Öz diyor ki:
Fazladan oturduğunuz her saat ömrünüzün yüzde 11'ini eksiltiyor.
 Haftada 5 gün, 30 ila 60 dakika yürümek kalp hastalığı riskini yüzde 40 azaltıyor.
Herkesin günde 10 bin adım atması gerekli.
 Çocuklarımızın da aynı şekilde 10 bin adım atmasını sağlamalıyız. Ben hava güzel olunca bilgisayara yasak koyuyorum.
GÜNEŞ ALTINDA 15 DAKİKA KROM KULLANIN:
 Krom kilo vermenize yardım eden bir madde, şeker hastalığının sınırında olanlar için çok önemli.
 Kullandığınız multivitaminlerde krom olsun, zira gerekli kromu gıdadan almak çok zor.Tahıllı  ekmekte var, sakatatların içinde, karaciğer ve böbrekte, ayrıca fındıkta bulunuyor. Ancak yediklerimizle vücudun ihtiyacı olan kromu almak çok zor. Bu nedenle takviye öneriyorum.  Multivitaminlerin içinde olmasına dikkat edin, bazılarında var bazılarında yok.
 GÜNEŞ KREMİ SÜRMEM: Yaşlanmaya karşı güneş korucuyu yalnızca yüzüme ve ellerime sürüyorum. Güneş koruyucular nedeniyle D vitamini alamıyoruz. Denize uzun kollu ince bir gömlekle giriyorum. Güneş altında 15 dakika kalıyorum. Yaşlanmaya neden olan yerlerime güneş koruyucusu sürüyorum, o kadar.
 AVUKAT ORDUM VAR: Ben hiç mal satmıyorum. Beni referans gösteren şirketlere dünyanın her yerinde dava açtım. Benim ismim varsa o ilaca güvenmeyin. Altı yıldır savaş veriyorum, yüz binlerce dolar harcadım ama merdiven altında üretim yapan bu şirketler mantar gibi türüyor. Yeni kullanacağınız ilacı asla internetten almayın.
 ZAYIFLAMA KOÇUNUZ OLSUN: Yanınıza bir arkadaş seçin çünkü araştırmalar, kilo kaybeden ve uzun vadede bu kilosunu koruyan kişilerin grup olarak kilo kaybedenler olduğunu gösteriyor.
 KİLO VERDİREN KAHVALTI: Ben de mutfağa girerim, özellikle balığı çok iyi yaparım. Türkiye'deki balığın tadı hiçbir yerde yok. Her zaman yaptığınız kahvaltı yerine güne bu metabolizma hızlandırıcı karışımla başlayın. Bu karışımı içerek sabahtan itibaren yağ yakabilirsiniz: Yarım bardak az yağlı süzme yoğurt, 1 muz, yarım bardak çilek, bir tutam Hindistan cevizi, keten tohumu ve bir tutam yeşil çay tozunu karıştırın.
DAHA FAZLA UYUYUN: Herkesin günde en az 30 dakika daha fazla uyumasını istiyorum. Ben her akşam 22.00'de yatarım ve 05.30'da kalkarım. Aralıksız uyurum, tuvalete kalkıyorsam bile ışık yakmamaya özen gösteririm.
 KİLO ALDIRAN 5 ÖNEMLİ SEBEP...
 1. Diyet gazlı içecek tüketmek. Onun yerine maden suyuna limon ekleyerek için.
 2. Çok fazla kalori azaltmak. Normal kaloriye döndüğünüzde çok hızlı kilo alırsınız.
 3. Makarnaların üzerine sos eklemek. Doğrusu makarnanın üzerine 1 çorba kaşığı zeytinyağı ve tuz eklemektir. Al Dante makarnayı tercih edin.
 4. Akşamları fazla yemek. Aslında size kilo aldıran yemek saatiniz değil, alınan kalori miktarındaki yanlıştır.
 5. Yağı azaltılmış gıdaları tüketmek. Tat vermek için içine eklenen katkı maddeleri daha çok şişmanlatır.
 SAĞLIKLA İLGİLİ 7 KRİTİK HATA
 1. Esneme hareketleri yapmamak: Kalp krizi riskini önler.
 2. Kahvaltıyı ihmal etmek: Günün en önemli öğünüdür.
 3. Geç kalma stresi: Yüksek tansiyona neden olur.
 4. Bilinçsizce yemek: Öğleden sonra 3 atıştırmasından vazgeçin.
 5. Çok fazla oturmak: Oturduğunuz süreye 30 dakikalık hareket ekleyin.
 6. Aile ve arkadaşlıklardan kopmak: En büyük stres kaynağı.
 7. Düzenli uyumamak: Diyabet hastalığına eşdeğer.
Esneme hareketleri:

1. Omuzlar önce önden arkaya doğru sonra da arkadan öne doğru döndürerek hareket ettirilir. 
2. Ayaklar 1,5 omuz genişliği açık, baş sağdan sola, sonra ters yönde 8'er kez yavaşça döndürülür.
3. Kollar önde, göğüs hızasındadır. Avuç içleri size dönük olacak şekilde eller kenetlenir. Eller ve baş ileri sırt ise geriye doğru esnetilir.
4. Ayaklar 1,5 omuz genişliği açık. Dizleri kırmadan önce öne sonra sağa ve sola esnenir ve doğrularak hareket tekrar edilir.
5. Ayakta bir el ile duvardan destek alınır. Önce sağ el ile sağ ayak arkadan tutulur ve hafifçe gerdirilir. Sonra aynı hareket diğer ayak ile yapılır.

*mydearbody*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

.